dilluns, 4 de febrer del 2013

Xerrada- col·loqui sobre Autoritats i límits


Organitzada per: Ajuntament de Barcelona i Institut d'Educació, dins el Programa de suport educatiu a les famílies
Dia: 16 de gener de 2012
La xerrada-col·loqui va començar amb una introducció al concepte de "límits" i la importància que tenen per a orientar als nostres fills i filles en el camí correcte que han de seguir per créixer. Es van comparar els límits de cada família a les carreteres, algunes amb límits més amples o més estrets, però amb límits clars respecte al que era el trajecte per avançar d'un punt a un altre. També es va distingir el concepte d' "autoritat" del d' "autoritarisme". Després d'una breu introducció per part de la persona que conduïa la xerrada, va donar pas a basar la sessió a respondre preguntes, dubtes, comentaris dels pares i mares, de manera que es va adaptar molt als intererssos  dels assistents. Les preguntes van fer referència tan en relació a infants d'un any com a d'altres de 7 anys. Idees clau de fons en tots els casos: 

- l'educació dels fills no es negocia amb els fills
- no cal cridar per marcar autoritat
- els límits són bons per ajudar a créixer ja que són referències que els petits necessiten
- no s'ha de basar l'educació en premis o càstigs, sinó en fer veure el benefici que comportar-se correcament té per a un mateix i per als altres.
- més que castigar (p. ex. no veure la tv) cal fer veure que un mal comportament té conseqüències que cal assumir personalment (ex. reparar alguna cosa trencada d'algú altre, etc.).
- el "racó de pensar " no serveix per a res si no els ajudem a "pensar" a "reflexionar" sobre el que ha causat el conflicte
- els hàbits i rutines són molt importants per als nens, els donen seguretat
- cal ser coherents amb el que demanem, i conseqüents
- etc.


Sort en aquesta aventura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada